zondag, november 28, 2004

28/11: Update

Geen schrijfsteltje vandaag; gewoon een update..

Redelijk wat afgezien van mijn regels de laatste dagen.. Ze hadden beloofd dat dit minder zou zijn vanwege de pil.. Yeah right! :-/ Vandaag is zowat de eerste keer in 7 dagen dat ik terug bijna alles een beetje normaler kan doen: rechtstaan, zitten, naar het toilet gaan, enz.. zonder naar mijn adem te happen en ineen te krimpen van de pijn. Jaja, leve de endometriose! :-/

Maar bon, de dagen van afzien zijn voorlopig weer voorbij. Van de inspuitingen heb ik voorlopig niet echt veel last: enkel wat hoofdpijn of migraine af en toe en wat steekjes rond mijn eierstokken. Maar dat laatste heb ik eigenlijk ièdere maand rond mijn eisprong, dus die pijn kende ik al.;-) Ik vind het ook altijd een geruststellend gevoel, vreemd genoeg. Zo van:"Oef, het is daar vanbinnen aan het werken!" :-) Ik voel prikjes op 4 plaatsen, dus volgens mij worden dat 4 eitjes. :-)

Van humeursschommelingen denk ik niet dat ik veel last heb, al zal Frank daar beter over kunnen oordelen waarschijnlijk. ;-) Vrijdag had ik het even erg, maar dat was meer van mijn regels dan van de spuitjes denk ik. Ik heb dat altijd naar het einde van mijn regels toe; een soort van PMS, waarbij de P dan wel staat voor "post". :-)

De verpleegster die de spuitjes komt zetten, schrok van de blauwe plekken die ik had van de inspuitingen. Ze zit ook altijd bezorgd te vragen of het "nog wel gaat" terwijl ze de spuitjes aan het zetten is; omdat ze weet van anderen dat dat een paar seconden/minuutjes behoorlijk prikt/brandt. Ze steekt dan altijd een hele speech af van hoe zo'n IVF toch afzien is en hoe dat allemaal op de kap van de vrouw terechtkomt. Hihi; grappig. Alsof dat de moeilijke dingen zijn. :-) Voorlopig vind ik dat het allemaal erg meevalt; tuurlijk is dat even niet leuk die spuitjes elke dag en de bijwerkingen,maar als ik het vergelijk met de CVS die mij iedere dag wel op een of andere manier hindert of met de pijn tijdens mijn regels, weet ik wel wat kiezen.

Maar ja, hoor mij hier met mijn grote mond na 1 week tijdens de 1ste poging! Volgende week rond deze tijd piep ik misschien al heel anders. ;-) Ik laat het jullie alleszins weten!

2 Comments:

Blogger josé said...

Lieve Veerle en Frank,

Ik voel me vereerd, dat ik deelgenoot mag zijn van deze zo bijzondere gebeurtenis. Zo goed dat je alles zo opschrijft en voor Hummeltje later een geweldige ervaring te lezen hoe welkom dat zij/hij is bij jullie.
Vaak denk ik aan jullie, en besef hoe ik in mijn handjes mag klappen. Het is goed te beseffen dat zoiets moois niet vanzelfsprekend is.

Ik was ontroerd door je prachtige schrijfsteltje aan Hummeltje.

Ik geloof niet in kaarsjes opsteken etc, maar ik hoop ontzettend dat het jullie gaat lukken.

Veel sterkte !!

8:55 p.m.  
Blogger josé said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

9:03 p.m.  

Een reactie posten

<< Home