zaterdag, januari 01, 2005

01/01: Over Nieuw Jaar in/en oude zakken

Don't look so sad,
It's not so bad you know.
It's just another night,
That's all it is.
It's not the first,
It's not the worst you know,
We've come through all the rest,
We'll get through this.

We've made mistakes,
But we've made good friends too.
Remember all the nights we spent with them?
And all our plans,
Who says they can't come true?
Tonight's another chance to start again.

It's just another New Year's Eve,
Another night like all the rest.
It's just another New Year's Eve,
Let's make it the best.
It's just another New Year's Eve,
It's just another Auld Lang Syne,
But when we're through this New Year
You'll see, will be
Just fine.

We're not alone, we've got the world you know.
And it won't let us down, just wait and see.
And we'll grow old, but think how wise we'll grow.
There's more you know, it's only New Year's Eve.
(Barry Manilow)

Misschien niet de meest vrolijke noot om het Nieuwe Jaar mee in te zetten, maar zo voel ik me dan ook niet. Ik die anders zo gek ben van de hele Kerstperiode, kreeg gisteren een serieuze knak.. Persoonlijk hou ik de kilo's hormonen van de afgelopen weken verantwoordelijk (ze horen nog van mij!), maar als ik wat dieper graaf, denk ik dat het een combinatie is van 101 dingen..

Alwéér de teleurstelling van een Nieuw Jaar zonder baby en de wensen dat het nu zeker volgend jaar echt wel zal gebeuren.
Alwéér een Nieuw Jaar met dat ellendige CVS-lichaam dat ervoor zorgt dat mijn levenskwaliteit meer dan gehalveerd wordt.
Alwéér een Nieuw Jaar die we noodgedwongen thuis moesten doorbrengen in plaats van met onze vrienden die we zo doodgraag zien.
Alwéér een Nieuw Jaar ingezet met die stomme rotduivels die mijn lichaam lijken over te nemen als een vies virus.
Alwéér een Nieuw Jaar met onzekerheden, gepieker en teveel belang hechten aan wat anderen denken.
Alwéér een Nieuw Jaar met onbegrip van her en der naar hier en daar.
Alwéér een Nieuw Jaar met vloedgolven, geweld en kwade wil.

Alwéér een Nieuw Jaar tout court..

Vergeven jullie mij deze sombere gedachten? Morgen ben ik vast weer de Wolf-die altijd-optimistisch-is, vandaag wil ik nog even rouwen om het Nieuw Jaar in/en oude zakken..

4 Comments:

Blogger josé said...

Dikke knuffel !!

12:11 a.m.  
Blogger josé said...

Wat Roos zegt vind ik dus ook, je hoeft helemaal vandaag nog niet de optimische "wolf" te zijn.
Dat komt vanzelf weer.

Liefs XXX

9:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

voila; eindelijk gevonden dat ik niet geregistreerd moet zijn om te kunnen posten.

veerle en broer; ik leef oprecht met jullie mee. Jullie liefde voor elkaar is zo sterk dat dat kleine hummeltje -is het nu niet, is het later- eraan zit te komen... ik denk veel aan jullie. Sterkte!
zuskia

11:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hi Veerle en Frank,

Wij hoeven die sombere gedachten niet te vergeven hè, jullie hebben er recht op. Kan me voorstellen dat de teleurstelling telkens heel groot moet zijn. Maar hou moed, het komt in orde, ik geloof er in.

greetz clo.

7:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home