dinsdag, oktober 04, 2005

04/10: Serieus geschrokken

Geen leuke dag gister.. Verloor namelijk ineens bloed en kreeg krampen. Natuurlijk denk je dan direct aan een miskraam.. :-(

Moest van het UZ mijn HCG (zwangerschapshormoon in bloed dat aanduidt hoe ver je bent) laten prikken, maar wist de uitslag pas deze ochtend. En die is gelukkig positief! Het HCG is zelfs erg hoog! Moest minimum 3000 zijn en het was 10409! :-o

Ik snap er niets van.. Van waar komen dat bloedverlies en die krampen dan..? In het UZ konden ze het niet verklaren (kan vanalles zijn) en zeiden ze dat ik moet rusten en gewoon volgende week dinsdag om een echo komen..

Voorlopig betrouw ik het zaakje dus nog niet volledig, maar anderzijds liegt mijn HCG er natuurlijk niet om: ik ben nog steeds (ferm! ;-) ) zwanger.. :-)

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Kan mij voorstellen dat je geschrokken bent, maar gelukkig is alles ok.
btw: Zou het een innestellingsbloeding kunnen zijn?

greetz clo.

2:29 p.m.  
Blogger Veerle Nijs said...

Tsja, aan het HCG te zien èn als je weet dat de terugplaatsing op 14/09 was, moet het toch al lang geleden ingenesteld zijn hé?

3:17 p.m.  
Blogger josé said...

Logisch dat je geschrokken bent.
Toch komt het idd vaker voor de eerste maanden en die hoge HCG zegt toch wel wat.

Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten.
Was voor je gemoedsrust een eerdere echo niet mogelijk ?
:knuffel:

11:30 a.m.  
Blogger Veerle Nijs said...

Een bloeding komt idd vaker voor, maar het waren vooral de krampen die me zorgen baarden/baren.. Maar idd: ik trek me op aan het hoge HCG! :-)

Op een echo zouden ze nog niets zien, zeiden ze in het UZ; hoewel ik toch al hoorde van vrouwen die op 5 weken mochten gaan en ik ben er overmorgen al 6.. Ach ja, 't is nu over en 't is nog maar 6 nachtjes slapen hé! :-)

12:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi veerle

kan het idd heel goed begrijpen dat je gesschokken bent

ik heb hetzelfe gehad ik bloede bijna mn hele zwangerschap door wel
raar he als je niet meer ongesteld werd daarvoor

gelukkig was het bij mij ook loosalarm en heb ik evana nu dus meid doe het vooraal lekker rustig aan
en als je het echt niet meer vertrouw gewoon het ziekenhuis bellen hoor ik kreeg ook een echo met 6 weken en bij mij zagen ze zelfs het hartje al kloppen

dikke kus marijke en evana

12:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home