vrijdag, oktober 07, 2005

07/10: Rollercoaster

Hier staan we vanaf vandaag (6 weken):

Je baby heeft nog geen echt gezicht, wel 2 ogen die ver uit elkaar (bijna zijdelings) staan. Zijn mondje wordt gevormd en in allebei de kaken kunnen we nu reeds de knopjes voor de melktandjes terugvinden.
Kleine knopjes (de ledematen) komen te voorschijn. Eigenlijk lijkt hij nu wel een beetje op een piepklein zeepaardje.
Op het einde van deze week begint het hartje te kloppen en is er een primitieve bloedsomloop aanwezig.
Je baby is nu 5 a 6 mm groot.





Het is een vaak gebruikte metafoor, maar het voelt echt als in een rollercoaster: de ene moment voel ik me echt zeker en loop ik op wolkjes en de andere moment slaat de angst toe. De angst dat ik dat leventje nooit zal leren kennen..

Ik probeer de tekst hierboven dus afwisselend te lezen als ik me onzekerder voel; kwestie van dat verliefde gevoel op te roepen dat er leven zit in mijn buik. En ik probeer hem niet te lezen als ik te veel ga zweven. :-)

Het is vol spanning afwachten tot die eerste echo.. En ondertussen blij zijn dat ik me zo misselijk voel als kan zijn. En ongerust als ik dat een 10 minuten nièt ben. ;-)

3 Comments:

Blogger Veerle Nijs said...

Dan toch de muur àchter mij hoor! ;D

9:05 p.m.  
Blogger josé said...

Die rollercoastergevoelens zijn ook een teken dat je hormonen hun werk goed doen ;)

Tis bijna dinsdag !!!

knuffel : José

4:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

man-man-man, dat gaat boenken geven, morgen!! :))))

frank

3:11 p.m.  

Een reactie posten

<< Home