donderdag, december 02, 2004

02/12: Hot chick

Because you need love to keep you warm both night and day,
You gotta have love to keep you warm both night and day

( Whitesnake)

Het is nu officieel! Ik ben een broedkip! Ongeveer 10 eitjes zitten er klaar!! 6 aan de rechterkant en een stuk of 4 aan de linkerkant (daar kon ze het minder goed zien). Ze streven naar 10 tot 18 eitjes, dus 't is geen ongelofelijk groot aantal, maar toch genoeg! De eitjes waren ook nog niet groot genoeg voor pick-up, maar dat is normaal. Ze gaan de medicatie wat opdrijven; ik word dus wat harder gestimuleerd. Hmm.. ik weet wel niet of dat enkel is omdat ze harder zouden groeien of ook omdat er nog extra zouden bijkomen..

Hèhè; ik heb al mijn vragen kunnen stellen en de verdoving is ook geregeld! Een gevoel van opluchting overheerst dus! En hoewel dat van die broedkip natuurlijk wat lacherig gezegd is, begin ik me nu echt meer zo te voelen; als een kippetje dat ervoor moet zorgen dat ze haar eitjes warm en veilig houdt. :-)

Ik moet dinsdag pas terug op controle. Hopelijk zal dan enkele dagen daarna de pick-up plaatsvinden!