maandag, maart 21, 2005

21/03: Daar is de lente, daar is de zon en de blaadjes krijgen bomen!

And then one morning
Another spring is there outside my door
Things are blooming
Birds are singing
And suddenly yes well I ain’t sad
Ain’t sad no more ain’t sad no more
(Nina Simone)

Er is altijd iets hoopvols aan de start van de lente. De eerste warme dagen van het jaar, de eerste groene blaadjes die aarzelend komen piepen, de winterslaapbeesten die ontwaken en het langer worden van de dagen. Alles ademt en schreeuwt Nieuw Leven.

Terwijl ik deze morgen in de folterstoel van mijn gynaecologe lag, was het precies dat wat door mijn hoofd flitste: alles draait vandaag om Nieuw Leven. De terugplaatsing van 1 volmaakt embryo in mij kan het begin zijn van Nieuw Leven. Het feit dat mijn opa vandaag precies 4 jaar geleden een operatie onderging die later fataal zou blijken, symboliseert vreemd genoeg ook Nieuw Leven voor mij. Want ergens in mijn hart is de vorst weg en wordt nieuwe hoop geboren.

Lieve mensen: vandaag is de lente officieel begonnen.






PS: De andere 5 embryo's waren goed genoeg voor de diepvries! :-)

2 Comments:

Blogger josé said...

en de blaadjes krijgen bomen....het is dus dé tijd voor nieuw leven !!

alle duimen gaan de lucht weer in.

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Kindjes die ontstaan of geboren zijn op 21/03 dat zijn de goeie.

Duim!!!

greetz clo.

5:52 p.m.  

Een reactie posten

<< Home