zondag, april 03, 2005

03/04: Vakantie!

It´s time for the good times
Forget about the bad times, oh yeah
One day to come together
To release the pressure
We need a holiday
You can turn this world around
And bring back all of those happy days
Put your troubles down
It´s time to celebrate
Let love shine
And we will find
A way to come together
And make things better
We need a holiday
(Madonna)


Nu deze 3de poging ook niet de goeie blijkt, trekken we er een tijdje van tussenuit. Geen jaar naar de Himalaya, geen trektocht door Australië, nee, gewoon overal behalve het UZ in Gent. We voelen dat we het nodig hebben; geestelijk maar vooral ook lichamelijk. Het grote groene (?) CVS-monster is namelijk terug sinds we met IVF begonnen. Nog niet in al zijn destructieve glorie, maar toch. We laten het ook liever niet te ver komen natuurlijk; daarvoor heb ik er de vorige keer te hard voor gewerkt en te lang op gewacht.

Het eerste wat op het programma staat is dus terug de draad bij de kinesist oppakken. Daar heb ik helaas moeten afhaken een paar weken geleden omdat de combinatie met de IVF toch te zwaar bleek. Terug naar de oefeningetjes dus!

Het wordt ook terug naar de astma-puffer; de dosis wordt zelfs opgedreven. Tot nu toe had ik altijd de laagste dosis of stopte ik zelfs helemaal voor een tijdje omdat de dokter er ook niet helemaal gerust op was van wat de gevolgen zouden zijn bij een eventuele zwangerschap. ("Gelukkig hoef je daar bij mij dus eigenlijk helemaal nooit bang voor te zijn", zei Cynic Chick. :-) ) Hopelijk voelen we daar snel de positieve gevolgen van!

Verder is het natuurlijk uitkijken naar onze reis naar Zuid-Frankrijk in mei! Nog 34 keer slapen! :-)

En dan zijn er nog de Gentse Feesten, de Lokerse Feesten, allerlei BBQ's en uitstapjes waarbij ik nu eens nièt met een naald vol hormonen in mijn tas moet lopen of vroeg moet doorgaan omdat de ik dag erna naar het UZ moet.

BRING IT ON!

Maar het belangrijkste wat we in deze "vakantie" zullen doen, zal zijn..


*tromgeroffel*


Het Opstarten Van Een Adoptieprocedure!


Jawel, we hebben besloten niet langer te wachten en alles in gang te zetten. We zouden gaan voor binnenlandse adoptie, dus kijken we tegen minimum 5 jaar "procederen" aan. Hoog tijd om er aan te beginnen dus. Een spannende nieuwe reis dus, die waarschijnlijk weer een boel stress zal meebrengen maar die ons na 5 jaar hopelijk eindelijk dat allerschattigste boeleke zal geven.

En tenslotte is er nog: een heeeele zomer lang ferm genieten van het zonnetje! Jullie horen het goed: deze regenverslaafde ("Hallo, mijn naam is Wolfje en ik ben verslaafd aan regen.") is verzot op mooi weer sinds ze de trotse medebezitter is van een tuin! Een heuse tuin hé!! Geen 2m² gras met 4 muren rond, maar een behoorlijke oppervlakte met een bloemenperkje, fruitstruikjes, een terras èn een boom!! Een boom zeg ik u!!

Er is nog hoop voor de wereld: als ik van zon kan leren houden, is àlles nog mogelijk. :-)

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

amai...grote stap om naar adoptie te gaan...heel moedig ook. Maar dat hebben jullie al genoeg bewezen hoor dat jullie moedig zijn.
Geniet zoveel mogelijk van die vakantie zou ik zeggen! Jullie hebben het meer dan verdiend. (kom dan trouwens nog maar eens naar gent ook; mogelijkheden genoeg...shoppen, terrassen, wandelen, bbq'en, katjes knuffelen :-) )
xxx
zuskia

5:45 p.m.  
Blogger josé said...

wat een verstandige en moedige beslissing van jullie !!
Ik hoop Veerle, dat je je tijdens deze vakantieperiode snel weer beter gaat voelen.

XXX

8:48 p.m.  

Een reactie posten

<< Home