maandag, oktober 31, 2005

31/10: Daydream believer

Daydream, I walk along on air
Building a castle there
For me and my love to share

(Ella Fitzgerald)




Ben beetje achter met het posten van de evolutie van ons frolfje; even aanpassen dus! :-)


Dit was vorige week:


"Week 8:
Je baby is nu ongeveer 2 centimeter! Het hartje klopt nu al krachtig genoeg om bloedcellen door de bloedvaten te laten circuleren. Je kindje was tot nu toe eigenlijk een slap vormpje maar deze week begint het ontstaan van het skelet. De botten van armen en benen beginnen nu harder en langer te worden, de vingertjes en teentjes zijn nu duidelijk zichtbaar.
Alle belangrijke organen zoals hersenen, nieren, longen, hart, darmen en lever zitten nu op hun plaats, ze zijn alleen nog niet geheel ontwikkeld. Ook worden de gewrichten gevormd van schouders, elleboog, knie en heupen.
In het embryo van 8 weken zijn alle organen, of in ieder geval de aanleg daarvan, aanwezig. Daarom wordt het vanaf deze week door de wetenschap foetus genoemd."




En nu zitten we hier:


"Week 9:
Nog steeds is het risico op een miskraam aanwezig maar de kans dat het fout gaat wordt steeds kleiner.
In week 9, is de foetus 3 centimeter lang, en weegt ongeveer 2 gram. Je baby heeft al een mondje, een tong en er is een klein neusje te zien. De armen zijn alweer gegroeid en je baby heeft nu ook al handjes met vingertjes! De beentjes die nu gaan groeien, hebben al knieën, enkels en tenen."




Ik betrap mezelf erop dat ik er steeds geruster en geruster in word en mezelf veel vaker toesta om weg te dromen bij kinderkamertjes, kinderkleertjes, de felicitatie-kaartjes die toekomen, enz.. De schoonouders hebben er al helemààl hun hart van vol en dit weekend was het dus ook zalig genieten om alle zwangerschaps- en bevallingsverhalen te aanhoren en te kunnen vertellen over hoe we ons voelen enz.. Van mijn ouders kreeg ik een paar lakentjes en kussensloopjes uit mijn wiegje van vroeger!

Ik heb ook een oude passie weer opgehaald, nl. haken. Ben eenvoudig begonnen (een babydekentje), want het is al paar decennia geleden dat ik me hier nog aan waagde. ;-) Zal binnenkort een fotootje posten als het af is. De bedoeling is dat ik daarna kleertjes ga proberen maken, maar dan zal de overgrootmoeder-in-spé toch even ter hulp moeten snellen vrees ik. :-)

CU L8tr!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

de kans dat het fout gaat wordt steeds kleiner

wat moet een mens meer hebben als stevig droom-groeimiddel?

haakt gij maar lustig verder, lieve mama van mijn toekomstig kindje!!! :-*

3:50 p.m.  
Blogger Veerle Nijs said...

LOL; die passen hem nu toch niet meer wur! 8-)

7:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

whoehahahaaaaaaa haken. Hormonen kunnen toch rare dingen doen met mensen.

Het ongelooflijke wordt meer en meer realiteit hè.
'k vind het prachtig voor jullie.

greetz clo.

10:24 p.m.  

Een reactie posten

<< Home