woensdag, april 13, 2005

13/04: Adopteren voor dummies, les 3

Les 3: Relax! Soms zitten de dingen ook gewoon mee!

En toen was daar het bureau in Roeselare. Wat een ommekeer! We belden, direct nam er iemand op, direct noteerde iemand onze gegevens, de dag erna (!) kregen we reeds de papieren in de bus en nu hebben we dus een afspraak te stekken! En die mensen daar waren vriendelijk! Echt vriendelijk!

We zijn er nog niet goed van.

We willen dus even de gesprekken afwachten en nog wat andere info vooraleer we beslissen met welk van de 2 bureaus we in zee willen gaan. Want ik kan me voorstellen dat zoiets ook gewoon moet klikken. Zo'n bureau heeft natuurlijk zijn objectieve criteria en beleid, maar word ook gewoon geleid door mensen van vlees en bloed en dus met een eigen persoonlijkheid. Niet dat het al dan niet aanvaarden van onze persoontjes daarvan zou mogen afhangen, maar heel dat proces is al moeilijk genoeg en als je dan 5 jaar opgescheept zit met mensen die je niet goed kan hebben, wordt het er natuurlijk niet makkelijker op.

Voorlopig zit deze cursus "adopteren voor dummies" erop. Meer olijke avonturen (!) volgen ongetwijfeld ergens deze zomer, wanneer ons adoptieverhaal verder gaat.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

'k mag toch ook een heel klein beetje trots zijn hè.
Eigenlijk had ik het wel gedacht dat het in R. zo ging zijn, maar ik heb mij van eerdere commentaren onthouden, want ze kunnen naar ik denk daar ook wel eens een slechte dag hebben, dan was de teleurstelling voor jullie ook weer groter geweest.
Mare mijn duimen blijven omhoog staan hoor.
greetz clo

10:52 a.m.  
Blogger Veerle Nijs said...

Ja, dikke pluim hoor! Echt waar! De enige reden waarom we nog voor Gent zouden kiezen, is omdat het daar sneller zou gaan volgens verschillende mensen..?

11:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geen idee, maar volgens mij zal dat vooral afhangen van het aantal te adopteren kinderen zeker?


Clo.

9:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home