zondag, november 13, 2005

13/11: Nog 3 streepjes! :-)

Jipie, ik zit aan week 11 en dus mag ik (na 2 weken afbouwen) stoppen met 1 van de 2 hormonen die ik nog neem! Volgende week mag ik met de andere ook stoppen en ook met de dubbele dosis foliumzuur. Juij! Eindelijk een einde aan al dat geslik en opgesteek. ;-)

Maar natuurlijk is het uitkijken naar woensdag nog steeds het belangrijkste op de agenda. Ik merk dat ik toch wat zenuwachtiger wordt naarmate de echo dichterbij komt, ook al heb ik deze keer geen wegvallen van de symptomen gehad zoals vorige keer. Het blijft bibberen! Verder probeer ik me dapper geen zorgen te maken over het feit dat mijn eten me terug meer smaakt.. 8-)

Hier is de update:


Week 11:

Aan het einde van week 11 is het duidelijk herkenbaar als een klein mensje.
Het achterhoofd is nu wat groter dus de ogen zitten beter op hun plaats, ze
zijn nog in ontwikkeling. Het hartje pompt bloed door het hele lichaam en
ook via de navelstreng naar wat later de placenta wordt.

Deze week worden de zaadballen of eierstokken en allerlei andere belangrijke organen gevormd. Nu moeten ze alleen nog verder te groeien tot de tijd dat de baby geboren kan worden. Daarom is er na deze week, nog maar weinig kans dat je baby een of andere afwijking ontwikkelt.

Je baby is nu 5,5 cm groot en weegt 10 gram.


En even een fotootje, omdat het inderdaad zo schattig is! (Heb bij de andere updates ook fotootjes geplaatst voor de liefhebbers! ;-) )


1 Comments:

Blogger josé said...

Heerlijk.....toch bijna voorbij de eerste 12 wat spannerende weken.

en dat die misselijkheid rond deze tijd wat minder wordt, is vrij normaal hoor. ( alhoewel ik las dat je iets te vroeg gejuigd had )

Wat prachtig hè...die foto's....zo alles er al op en aan, maar zó teer ?

Komt goed hoor woensdag.

Liefs: José

7:34 a.m.  

Een reactie posten

<< Home