maandag, november 21, 2005

21/11: Verjaardagen

Een paar dagen geleden vierde dit eigenste blog zijn eerste verjaardag. Op 17 november 2004 schreef ik hier namelijk mijn eerste postje. En vanzeleven had ik niet gedacht dat ik een jaar later ferm zwanger zou zijn. Ik dacht dat het hier nog wel een tijdje zou blijven gaan over puncties en adoptiecursussen. Dat we nog wel een paar jaar tijd hadden om op 't gemakske door Amerika te trekken bvb. :-)
Wist je zo'n dingen toch maar op voorhand hé; het zou het proces op het moment zelf allemaal veel makkelijker maken. Maar, zoals mijn opa dan altijd laconiek zei: "Als mijn tante wielekes had, kost ze rijden!"

Ons kindje (en vooral wij ook ;-) ) viert deze week het behalen van zijn belangrijke 12de week! En dit gebeurt er deze week:


"In de twaalfde week is je kindje al erg fanatiek. De hersenen en spieren
werken al samen, zodat het schopt, draait met voetjes en polsen, en het balt
de vuistjes. Het fronst de wenkbrauwen en trekt gezichten!
De oogleden hebben zich gevormd en bedekken het ganse oog. De ogen sluiten zich en zullen pas in de zevende maand terug opengaan.
Vanaf nu is het ook mogelijk om met behulp van een doptone, het hartje te horen kloppen.
Je baby is nu zowat 6 cm groot en weegt 20 gram."


Ja, van alle beroering totàààl vergeten vermelden vorige keer: we hebben het hartje nu ook hòren kloppen!! Héél maf en ontroerend geluid en weer een stapje dichter bij de werkelijkheid!

Oh, ja: èn ik ben nu volledig van ALLE hormonen af!! Wel griezelig moment eigenlijk, want die geven niet zomaar wat ondersteuning: heel de opbouw van je baarmoederslijmvlies hangt daarvan af. Maar ik hoor dus bij de normale zwangeren vanaf nu! Allez, op dat vlak toch. ;-)