vrijdag, juni 02, 2006

02/06: Wat je mama zal missen..

.. je voetje, steevast in mijn rechterzij; zo tastbaar dat ik het zachtjes kan masseren..

.. hoe datzelfde voetje lijkt terug te masseren door héél langzaam langs mijn zij te strijken..

.. hoe je begint te bewegen als ik iets zoets naar binnen werk..

.. hoe je benieuwd bent naar dat klotsend water als ik een badje neem..

.. of naar die douchestraal die je probeert te grijpen..

.. hoe je vrijwel iedere avond, net als ik het licht uitdoe, de hik krijgt en mijn buik ritmisch op en neer laat gaan..

.. hoe het voelt om nooit alleen te zijn..

.. hoe ik je hartje horen kan; een paardje in gallop..

.. hoe lang het zingen voor mijn erwtje-zoet; zachtjes, ik voor jou alleen..

.. hoe ontzettend ontroerd ik ben als ik merk dat je rustig wordt van je papa zijn grote, warme handen op mijn buik..

Je mama zal veel dingen missen, lief kleintje, maar kom nu toch maar uit je veilig huisje.. Je mama ziet je nu al zo ongelofelijk graag dat de tranen haar soms zomaar over de wangen rollen van geluk.. En dan de schrik je misschien toch nog te verliezen..

Ik ben gulzig naar je gezichtje, en dat voetje, lief en zacht..

Ik wil je zien en ruiken en voelen en vastnemen en steeds weer voor je zingen, nacht na nacht..